نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2665
-
الف
+

ایران و چین فلم و سریال مشترک می سازند

تفاهم‌نامه مشترک بین نهادهای سینمایی ایران و چین در زمینه تولیدات سینمایی امضا شد.

تفاهم‌نامه مشترک بین نهادهای سینمایی ایران و چین در زمینه تولیدات سینمایی امضا شد.

به گزارش آی فیلم 2 ، نشست مشترک مؤسسه فلم چین همراه معاونیت بین‌الملل بنیاد سینمایی فارابی ایران به منظور امضای تفاهم نامه برای تولیدات مشترک فلم های سینمایی و مستند برگزار شد.

در این نشست آقای «کی شی» رئیس مؤسسه فلم چین با معرفی مؤسسه و پیشینه آن پیشنهاداتی را درپیوند با همکاری‌های متقابل ارائه کرد.

وی با در نظر گرفتن ویژگی‌های بارز سینمای ایران ، نسبت به تبادل و انتقال تجربیات برای تولید مشترک ابراز علاقه کرد.

«رائد فریدزاده» معاون بین‌الملل بنیاد سینمایی فارابی ایران با برشمردن سابقه دیرین همکاری‌های فرهنگی دو کشور بر علاقه و جدی بودن سینمای ایران در همکاری گسترده در بخش صنعت تصویر با کشور چین تأکید کرد.

در این ملاقات طرفین درباره به ثمر رساندن تفاهم‌نامه مشترک بین نهادهای سینمایی دو کشور در زمینه تولید مشترک فلم های سینمایی و مستند، به ویژه آثار مرتبط با کودکان و نوجوانان، تجهیز و نوسازی سالن‌های سینمایی ایران با توجه به قابلیت این مؤسسه، بررسی راه‌اندازی خدمات «سینمای سیار روستایی» با توجه به تکنالوژی های معرفی شده از طرف این مؤسسه، فراهم سازی امکان نمایش فلم های دو کشور به شکل نمایش گسترده و تجاری و برگزاری جشنواره فلم های ایرانی و چینی در دو کشور توافق کردند.

«رائد فریدزاده» دبیر شورای عالی بین‌الملل سینمای ایران، «مصطفی احمدی» مسئول بخش تولید مشترک بنیاد سینمایی فارابی، «کی شی» رئیس مؤسسه فلم چین؛ «شائولین کوانگ» مدیر روابط بین‌المللی، «چن شانگ» مسئول بخش بازرگانی و «چائو وانگ» در این نشست حضور به عمل رسانیدند.

پانا نوشت : مؤسسه فلم چین نهادی وابسته به دولت این کشور است که وظیفه دارد به شکل رسمی در امر توزیع فلم و تولید مشترک با دیگر کشورها در چین مبادرت ورزد.

م ح/ ب م

نظر شما
ارسال نظر